“We moedigen mensen aan om zelf iets nieuws op het gebied van fitness te proberen”

Fitness is een integraal onderdeel geworden van het leven van de inwoners van de metropool. De concurrentie op dit gebied is vrij groot en marktspelers zijn op zoek naar nieuwe formules en kansen. Hoe het merk UFC GYM in Rusland verscheen, wat het unieke karakter ervan is en waarom mensen er steeds vaker de voorkeur aan geven standaardtraining aan te vullen met vechtsporten – vertelde Igor Ryzhov, de topmanager van het project, in een interview met Kompaniya.

Hoe kwam je op het idee om het merk naar Rusland te brengen? 

– Enkele jaren geleden besloot de Russische fitnessgroep, die de merken World Class, World Class Lite en FizKult in haar portfolio had, nieuwe marktsegmenten te betreden. Het bedrijf was op zoek naar iets buitenlands, moderns en rijdends. En het merk UFC GYM verscheen aan de horizon, wat ons erg interessant leek om met mensen te werken in de vorm van een ongebruikelijke benadering van fitness. Hij mocht ook een andere prijscategorie invoeren.

De belangrijkste slogan van UFC GYM is anders trainen, dat wil zeggen “trainen op een nieuwe manier”, “trainen anders”, niet zoals u gewend bent. We moedigen mensen aan om iets nieuws op het gebied van fitness te proberen.

In 2019 tekenden we een overeenkomst over het recht om het merk in Rusland te bezitten, en toen werd daar Kirgizië aan toegevoegd. We hebben daar al een club geopend, nog twee bereiden zich voor om te openen. We hebben een overeenkomst getekend voor 10 jaar om de exclusieve vertegenwoordigers te zijn van het merk UFC GYM in Rusland.

UFC-GYM

Hoeveel clubs zijn er nu online? 

– Nu hebben we drie open clubs, er zijn er ongeveer acht getekend en in bedrijf. Dit betekent dat we verplichtingen hebben om ze in 2023–2025 te openen. We werken voortdurend aan de uitbreiding van het netwerk, hoewel we de afgelopen drie jaar met moeilijkheden te maken hebben gehad.

De geschiedenis van het openen van clubs in Rusland is best interessant. We openden de eerste precies zeven dagen voor de aankondiging van zelfisolatie vanwege covid. We hebben geweldig werk geleverd, 500 clubkaarten verkocht in de voorverkoop. De klanten waren er klaar voor, de coaches waren er klaar voor, de club zelf. Eindelijk gingen we open en op de zevende dag gingen we in feite het onbekende in. Daarom was het niet mogelijk om het project snel te ontwikkelen, zoals we hadden gepland, helaas. Maar geleidelijk kwamen we uit deze situatie.

Ondanks alles blijven we clubs openen en groeien. Ja, de groei is om voor de hand liggende redenen vertraagd, maar een van de belangrijke punten is dat we nog steeds de rechten hebben, de franchisenemer neemt ze ze niet af. Na het opleggen van sancties en de massale uittocht van buitenlandse bedrijven uit Rusland, voerden we lange onderhandelingen en konden we overeenkomen dat het merk zou blijven bestaan. Dus we zijn aan het ontwikkelen, met plannen om in de komende 5-10 jaar tot 55 clubs te openen.

UFC-GYM

Zijn alle clubs verbonden door een gemeenschappelijk concept? Of wachten klanten op verschillende formaten? 

— We werken niet alleen als fitnessclub. We hebben drie formules: een grote club (meer dan 2.000 vierkante meter) waar alles beschikbaar is – kindertraining, een herstelzone, gewone fitness, onze exclusieve fitness, enz. Er is een medium formaat genaamd core, waar onze belangrijkste, unieke inhoud is . Dit is een kleine fitnessclub, meestal van duizend tot tweeduizend vierkante meter. We hebben ook plannen voor een derde format, een studio. Het is het moeilijkst te implementeren in onze markt. Ondanks de populariteit in het buitenland, gaat het in Rusland moeilijker. We zijn dus nog bezig met het finaliseren van het concept tot het soort dat zeker de Russische Federatie zal binnenkomen. In de nabije toekomst zullen we dit formaat kunnen aankondigen.

Met een dergelijke variëteit kan in samenwerking met franchisepartners een bedrijf worden aangeboden met een instapkost van 5 miljoen roebel. Het is gewoon een studioformaat. Er zijn geen gemiddelde kosten in grote clubs, omdat alles al direct afhangt van de verbeeldingskracht van onze partners.

Welke soorten trainingen worden aangeboden bij UFC GYM? 

– Allereerst zijn dit fitnessclubs, geen vechtsportclubs. Het idee om UFC GYM te openen is ontstaan ​​uit de wens om drive toe te voegen aan reguliere trainingen. Het is gemaakt door onze unieke services. In de basis zijn dit natuurlijk groepstrainingen: boksconditionering, kickboksconditionering, MATRX. Ook de gebruikelijke lessen zijn niet weggegaan: je kunt nog steeds terecht voor Zumba, yoga of Pilates, basisgroeps- en individuele trainingen. 

Tegelijkertijd hoeft de klant niet naar de sportschool te gaan en vervolgens naar de studio om aan vechtsporten te doen. Zo is de nu populaire Braziliaanse richting jujitsu opgenomen in het programma en is het gratis voor alle leden van de club.

UFC-GYM

Wie zijn er meer onder uw bezoekers: mannen of vrouwen? 

– Ongeveer evenveel: 55% tot 45%. Iets meer mannen, maar sommige trainingen zijn juist meer geschikt voor vrouwen. Er zijn zelfverdedigingstrainingen waar vrouwen leren zichzelf te verdedigen. En dit is vooral psychologisch werk: de coach vertelt hoe hij zich in een bepaalde situatie moet gedragen.

Maar ook bij trainingen voor boksconditionering of kickboksconditionering worden vaker vrouwen betrokken. Nu wordt een dergelijke training gezien als een manier om stress te verlichten en iets nieuws te leren.

Over het algemeen is er lange tijd geen geslachtsverdeling in fitness. Vrouwen zijn actief bezig met de sportschool, mannen gaan naar yoga of Pilates. Stereotypen zijn verdwenen. En we blijven de houding van mensen op verschillende gebieden van het trainingsproces veranderen.

En heeft iemand die speciale programma’s wil doen een basisopleiding nodig? 

– Nee. Al onze trainingen zijn geschikt voor alle fitnessniveaus. Allereerst vanwege de grondige studie van hun specifieke kenmerken. De trainer selecteert de optimale belasting voor een beginner en geeft een aanpassing van de oefeningen aan iemand die al lang oefent. Ons doel is om mensen te helpen plezier te hebben en te genieten van hun activiteiten. Daarom doet ons team er alles aan om het voor elke persoon in opleiding interessant te maken.

Voor wie op een hoger niveau wil trainen, hebben we individuele trainingen. In dit geval hebben we het over meer professionele lessen onder begeleiding van een coach.

UFC-GYM

Wat moet een persoon die besluit te trainen in UFC GYM weten? 

– Allereerst moet hij begrijpen waar hij heen gaat. Hiervoor hebben we proeftrainingen waarbij de opdrachtgever zelf kan bepalen of hij geïnteresseerd is in lessen in deze vorm. 

Wij van onze kant proberen ons te oriënteren op alle belangrijke aspecten. Als iemand naar functionele training gaat, zullen we je vertellen wat voor soort sneakers je moet nemen, welke kleding, en we zullen ook proberen uit te leggen wat hem te wachten staat. We willen een persoon zo goed mogelijk voorbereiden op een individuele training, zodat er daarna alleen positieve emoties overblijven.

U noemde kinderruimtes en trainingen. Wat bevatten ze? 

— We proberen al onze unieke trainingen toegankelijk te maken voor zowel volwassenen als kinderen. Tegelijkertijd worden de oefeningen aangepast rekening houdend met verschillende leeftijdsgroepen, wat trainen veilig maakt. Elke club geeft in de eerste plaats om de veiligheid van klanten. En daarbij speelt inzicht in de leeftijdskenmerken in de klas een belangrijke rol.

UFC-GYM

We hebben het onderwerp sancties al een beetje aangestipt. Zijn er nu problemen met de aankoop van uitrusting, gezien het feit dat uw clubs een hoog serviceniveau bieden? 

“In onze branche raken de sancties het hardst in de portemonnee. Over het algemeen is alle apparatuur op de markt beschikbaar, deze kan in Rusland worden afgeleverd, maar u zult er veel meer voor moeten betalen dan voorheen.

Onder deze omstandigheden besteedt de fitnessmarkt steeds meer aandacht aan huishoudelijke apparatuur. We begonnen al voor de start van de speciale operatie en sancties nauw samen te werken met een van de Russische leveranciers. We gingen naar hun fabriek, keken hoe de productie was georganiseerd. En de kwaliteit van Russische apparatuur bevalt ons redelijk goed.

En welke invloed heeft de groei van consumentenbesparingen die optrad tegen de achtergrond van sancties op de fitnessindustrie? 

“Er zijn hier twee kanten van de medaille. Tijdens de mobilisatie was onze doelgroep enigszins gedesoriënteerd. Bij ons komen vooral mensen van 20 tot 40 jaar. Voor mannen is dit de dienstplichtige leeftijd, dus tijdens de mobilisatieperiode was er een lichte daling. Het kostte mensen een tijdje om erachter te komen hoe ze langetermijnplannen konden maken.

Aan de andere kant, nadat ze zich aan de situatie hadden aangepast, keerden de klanten terug. Fitness staat nu hoog op de lijst van behoeften van onze doelgroep. Mensen oefenen om stress te verlichten. En onze clubs zijn in dit opzicht aantrekkelijk voor mensen, aangezien de kosten van diensten vrij democratisch zijn.

1A7A0533.jpg

Hoeveel betalen klanten gemiddeld? 

– Alles hangt natuurlijk af van het formaat, de grootte van de club, de locatie. Maar gemiddeld kost alle verscheidenheid aan trainingen die ik eerder heb genoemd 3-4 duizend roebel per maand. Klanten zijn bereid om zelfs in de moderne realiteit zo’n bedrag aan zichzelf uit te geven. En onze clubs worden ook aangetrokken door de mogelijkheid om te besparen op extra studio’s.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *